سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایستگاه مخابره اطلاعات

نظر

 چیز کیک یکی از کیک های پرطرف دار در سطح جهانی است. روش های گوناگونی برای تهیه چیز کیک وجود دارد. یکی از خوشمزه ترین رسپی ها برای تهیه چیز کیک، چیز کیک زعفرانی است. رویه کیک از پنیر، خامه و زعفران تهیه میشود و در یخچال آماده میشود.

طرز تهیه چیز کیک زعفرانی

مرحله نخست
در مرحله نخست برای پخت چیز کیک زعفرانی میبایست، تخم مرغ، وانیل، شکر را به وسیله همزن خوب مخلوط کرد تا به رنگ کرم و به صورت کشدار شود. 
مرحله دوم
در مرحله بعد شکلات بن ماری شده روی بخار کتری را همراه با شیر مخلوط کرده تا مواد یکدست شود، در ادامه روغن مایع اضافه شده، در نهایت پودر کاکائو و آرد را به همراه بکینگ پودر سه بار الک کرده و در طی 2 مرحله به مواد اضافه می کنیم. 
مرحله سوم
مواد را خوب مخلوط کرده و درون یک قالب که کف آن کاغذ روغنی و چرب شده است میریزیم. فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده، 45 دقیقه برای پخت این کیک لازم است، سپس قالب را خارج نموده تا کیک خنک شود. 
مرحله چهارم
در این مرحله مواد رویه کیک را آماده می کنم. ابتدا ژلاتین را به همراه شیر و شکر روی حرارت ملایم قرار داده تا دانه های شکر حل شود اما شیر به جوش نیاید، در مرحله بعد زعفران را به همراه گلاب اضافه می کنیم هم زده تا مواد یک دست بشود. ظرف را کنار گذاشته تا حرارت آن کم شود، در ظرفی دیگر وانیل، پنیر و خامه را به وسیله مخلوط کن هم زده تا مواد یک دست شوند. در نهایت این مواد را داخل محلول زعفرانی ریخته با یکدیگر مخلوط کرده تا مواد یکدست شوند. 
در مرحله پایانی
مواد خنک شده را روی کیک ریخته و به مدت 3 ساعت در یخچال گذاشته تا ببندد و همراه با خامه فرم گرفته تزئین کنید.